Thursday, May 20, 2010

Anak yatim

Bulan ni sehingga bulan depan...sungguh busy...dengan kursus, report yang selalu kn update, entertain bos2 lagi...kertas kerja yang menimbun2...dengan seminar yang bakal tiba....sgtla menuntut masa, kerahan tenaga dan buah fikiran..





Hari jumaat, macam biasa berkejar-kejar nk siapkan deadline sblum kul 12.pm, ana dikunjungi seseorg dipejabat..





Ana persilakan si dia duduk dan berbasa-basila...Soalan die nih satu shj...dan soalan nih lah telah merubah mood aku





" Saya nak tengok gambar ank yatim, boleh tak?"


Apakah yang aku perlu lakukan...





Aku buka folder pic dlm computer then tunjuk kat die...


Ni gambarnya.....





si dia: Lainnya muka die tak serupa dengan u


Aku: of course, ya tapi die adlah anak aku..my only son





pastuh...die ucap terima kasih then blah





Apa motif die?





Aku tk tahu apa yg aku dapat conclude tapi walauapapun, Iman adalah anak aku dan Mohd Hazrizal, walaupun abahnya dah meninggal dunia dan dia ANAK YATIM...Aku nih boleh jadi mamanya dan abahnya...InsyaAllah.





Walaupun benar kata2 sidia tuh yang Iman dah ank yatim...aku ni br nk dapat terima yang arwah abahnya dah meninggalkan kami..perginya tak kembali...





Aku sedang mencari kekuatan utk hadapi /hidup atas dunia ni selepas apa yg berlaku...Bagilah kami ruang untuk bernafas dgn tenang....





"Hidup memang tidak mudah, tetapi kemudahan dapat dihidupkan. Kepenatan, kemarahan, turunnya kualiti ibadah dan kegersangan ruhiyah adalah titik klimaks dari kelalaian seorang hamba dalam menjalani ujian hidup. Matikan kelalaian itu dengan hati yang hidup dalam mewujudkan kemudahan hidup."



Ya Allah..Kuatkan aku
Lindungi aku dari putus asa
Aku redha dengan ujianMu YaAllah..Ameen......

1 comment:

  1. Salam,

    May I say that sidia seems harsh?

    Sedih pulak aku bg pihak ko dan Iman. Maybe sidia should be a little sensitive with the surroundings?

    Su, semoga terus kuat. InsyaALLAH.

    Jumpa kamu dan Iman kenduri Ina, k?

    ReplyDelete