Monday, April 12, 2010

Kisah hari sabtu.....

Lokasi: Baby centre
Misi: Mencari stroller n mainan utk Iman

Ramainya manusia kt cni...parking pun ssh nk cr...selesai parking aku meluru masuk baby centre(maklumla dh petang, plak tuh iman kn tinggal dgn adik kt umah)..Tiba2...
Si E: eh...su....
aku: "alamak, terserempak kwn lamala plak"bisik hati aku...oooo hai, dh lama tak jumpa, apa kabar? " aku cuba berbasa basi...lama betui tk jumpa nih, 6 tahun kot
si E: ko ni makin kurusla,,mana husband? ni mesti dah bertiga nih....
Aku: ermmmmm....ooo ko dtg cni buat apa?
Si E: aku mai beli hadiah utk kwn, tuh husband n anak aku...(die tunjuk hubby die n bb yg br berumur 3bln...happynyer family dier,...jeles betul aku)
Aku: okla.. aku nk cpt nih..by

aku terus meninggalkan kwn aku...sorry wahai sahabatku....

bila aku menuju ke bahagian baju2 baby...
Si M; Eh su....lama tk jumpa..
Aku: "Alamak, jumpa kwn baik ms matrix la plak(5 thn tk jumpa nih)..." hai, apa kabar? ko buat ape kat cni?
Si M: aku bli hadiah utk member..ko ni makin kurusla...knp?dtg dgn sape nih?
Aku: ooo biase...aku dtg dgn adik, ni adik aku..(aku tunjukla adik aku)
si M: mana suami n anak?still PJJ(Perkahwinan jarak jauh) ker atau dh duk skali?
Aku: ermmmmmm.....ank duk umah, adik aku yg jg.
Si M: duk asing2 lagi erk dgn husband?
Aku: sbenarnya....suami aku dh tkder.

Si M: knp? accident ker?
aku terus pegi dr citu....maafkan aku wahai kawan..aku tk boleh, tk dpt nk jwb soalan tuh...air mata aku nih laju jer turun. aku meninggalkan sahabat aku mcm tuh jer...

Aku tk nk nangis depan adik aku, depan org yg lalu lalang tuh, depan pasangan2 yg masing2 bwk baby.. aku sedih....



sebab...aku dh tkder suami yg boleh teman aku, yg boleh sama2 shopping utk anak kami, yg boleh teman kami lagi...aku dh tkder suami , aku dh hilang tempat bergantung......

Aku tk kuat...utk hadapi ni semua...aku rs segan bila org pandang aku bli brg bb sorang2, aku rs cemburu lihat pasangan2 bwk baby masing2 shopping.bahagianyer hidup mereka....aku? knp aku tk boleh bahagia seperti mereka? knp abg pegi dulu?knp tinggalkan su dan iman?

Wahai Si M dan Si E, aku mintak maaf, aku tk tahu mcm mn nk jwb soalan2 tuh,,,mungkin aku blom bersedia lg atau mungkin kalian tahu kisah percintaan kami dan aku rs malu utk share kisah rumah tangga kami..aku tk sebahagia korang ..Rumah tangga kami sering kali diuji...sekali kg maafkan aku wahai kwn...

Misi mencari stroller terbantut dn mood aku menjd swing tiba2....

5 comments:

  1. salam..

    nnti cri stroller iman ngn aunties. mau x? haha..kecoh dan gamat mesti!

    ReplyDelete
  2. su dah ada blog..bestnya. Dapat acik imm tgk gambar Iman. Abg Muaz mesti suka dapat jumpa Iman nanti..
    Su nak sambung blajar ka?

    ReplyDelete
  3. Berat mata membaca...
    Berat lagi bahu yg memikul!

    Tahniah! Saudari Ibu yang amat kuat. Jadikan ujian itu sumber kekuatan untuk membawa hari-hari mendatang. Cabaran itulah sebenarnya guru yang paling berharga. Sebagaimana disebutkan dalam Al-Inshirah, pasti akan ada sinar disebalik kesusahan dan cabaran yang telah dilalui. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  4. Kwn2 thanks....kalianla yg menceriakan hari2 ku. InsyaAllah saya akn terus bersabar

    ReplyDelete
  5. wah..su dahde iman..xpe su..sabar ye..

    ReplyDelete