Sunday, August 22, 2010

Depression

Ya....aku memang dalam kemurungan...Aku hilang segala-galanya..tiap-tiap hari aku nangis kenapa Allah uji aku begini...Aku boleh berpura-pura ketawa, senyum tapi bila balik umah, aku nangis sorang diri, aku hilang keyakinan diri.aku malu nk bertemu orang ramai, jiran-jiran, kawan2 even family aku sendiri...aku tk nk jumpa sape2. Hatiku diruntun pilu....prestasi kerjaku mula merosot...dateline kerja sering aku langgar...Aku tak mampu hadapi ini. Knp Allah tak amik aku...aku tak mampu hidup kat dunia yang kejam nih...


Permainan perasaan manusia yang kerdil seperti AKU memang sentiasa menimpa..itulah aku...berhari-hari aku nangis, menyesali apa yang terjadi...Aku punyai jiwa yang lemah...Macam mane aku nk kuatkan diri...setiap hari, kenangan lama sentiasa bermain di fikiran...Aku boleh jadi gila.

Bukan aku tak nk lupa kenangan lama, tapi manusia di sekeliling aku sentiasa buat aku teringatkan arwah abang...
Seperti kejadian 2 minggu lepas, wahai En. D, tolongla faham..saya belum bersedia untuk menerima kehadiran orang lain dalam hidup kami. ingat nk cari pengganti mcm nk cari ikan kat pasar ker?tolongla fahami kami. saya tahu saya ini ibu tunggal so tk perlu remind saya banyak kali tentang status saya. Tolonglah jangan semakkan fikiran saya...Insya Allah saya boleh besarkan anak saya, saya boleh bahagiakan dia...

Untuk En B plak, tolong jaga mulut...Kata-kata tuh umpama pedang..boleh bawa binasa, En B malukan saya hari ni...so suatu hari nnt, Allah akan malukan saudara nnt. Tunggulah....

ITULAH ANTARA PERMAINAN PERASAAN MANUSIA YANG LEMAH.

Jangan sedih-sedih....Allah sentiasa bersama kami. Amin..

4 comments:

  1. Salam kak su...saya turut bersimpati dengan apa yang kak su alami...
    Kak su, hari tu tgk rancangan sehiris peria secawan madu...antara zikir2 untuk menguatkan jiwa adalah "Lahaulawa Kuwwata Illa Billah Hil aliyyil azim...kita doakan kak su sentiasa tabah mengahdapi ujian yang Allah beri pada Kak su...kita dah link kan bloh kak su kat blog saya...semoga Allah merahmati Kak su sekeluarga..amiiin

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Suraya...

    Seorang sahabat pernah bgtau, apabila berhadapan dengan kematian, perkara pertama sekali yang harus ada dalam fikiran, 'JANGAN BURUK SANGKA DENGAN ALLAH'..

    Jangan tanya, kenapa aku?

    Allah Maha Mengetahui..InsyaALLAH.

    Bercakap mungkin lebih senang, semoga kau terus kuat...I'll be by your side. Buzz me if anything, k?

    ReplyDelete
  3. thank u teman2...catitan itu dibuat ketika kecelaruan fikiran melanda. ingin meluahkan segala apa yg terbuku didada..berat sgtlah..kn buang semua tuh...jgn simpan2...cheers everyone

    ReplyDelete
  4. salam su..

    ''Aku tidak pedulikan atas keadaan susah atau senangku kerana aku tidak tahu manakah diantara keduanya yang lebih baik dariku''-Saidina Umar R.A

    ''Siapa yg bersabar di atas ujian, Allah sempurnakan sabarnya lalu memasukkannya ke dalam syurga mana yang dia suka''-Saidina Umar R.A

    ReplyDelete